Privacybeleid

De webshop BvdS op de website bvds.nl, gevestigd in Den Oever, verwerkt persoonsgegevens die door Klant zijn verstrekt om de Algemene Voorwaarden na te komen, elektronische bestellingen en verzendingen te verwerken en voor de noodzakelijke communicatie gedurende de periode die wettelijk vereist is.

Algemene bepalingen

  1. Verwerkingsverantwoordelijke van persoonsgegevens, in overeenstemming met de AVG (hierna genoemd "Verordening"), is BvdS IT Services, gevestigd in Den Oever (hierna genoemd "Verantwoordelijke");

  2. De contactgegevens van de Verantwoordelijke zijn: e-mail: […];

  3. Persoonsgegevens zijn alle informatie die betrekking heeft op een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.

Bron van persoonsgegevens

  1. Verantwoordelijke verwerkt persoonsgegevens die met toestemming van Klant zijn verkregen en verzameld via het contract voor aankoop en uitvoering van de elektronische bestelling aangemaakt in de webshop […];

  2. Verantwoordelijke verwerkt alleen de identificerende en contactgegevens van Klant die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het koopcontract;

  3. Verantwoordelijke verwerkt persoonsgegevens voor verzend- en boekhoudkundige doeleinden en voor noodzakelijke communicatie tussen de contractpartijen voor de wettelijk vereiste duur. Persoonsgegevens worden niet openbaar gemaakt en niet doorgegeven aan andere landen.

Doel van gegevensverwerking

Verantwoordelijke verwerkt persoonsgegevens van Klant voor de volgende doeleinden:

  1. Registratie op de website BvdS in overeenstemming met Hoofdstuk 4, Afdeling 2 van de AVG;

  2. Voor de uitvoering van de elektronische bestelling geplaatst door Klant (naam, adres, e-mail, telefoonnummer);

  3. Om te voldoen aan wetten en regelgeving voortvloeiend uit de contractuele relatie tussen Klant en Verantwoordelijke;

  4. Persoonsgegevens zijn noodzakelijk voor de uitvoering van het koopcontract. Zonder deze gegevens kan het contract niet worden afgesloten.

Duur van opslag van persoonsgegevens

  1. Verantwoordelijke bewaart persoonsgegevens gedurende de periode die nodig is voor de uitvoering van rechten en verplichtingen voortvloeiend uit de contractuele relatie tussen Verantwoordelijke en Klant en gedurende 3 jaar na afloop van de contractuele relatie;

  2. Verantwoordelijke moet alle persoonsgegevens verwijderen na het verstrijken van de vereiste bewaartermijn.

Ontvangers en verwerkers van persoonsgegevens

Derden die persoonsgegevens van Klant verwerken zijn onderaannemers van de Verantwoordelijke. De diensten van deze onderaannemers zijn essentieel voor de succesvolle uitvoering van het koopcontract en de verwerking van de elektronische bestelling tussen Verantwoordelijke en Klant.

Onderaannemers van de Verantwoordelijke zijn:

  • Webnode AG (webshopsysteem);

  • Verzendbedrijf;

  • Google Analytics (website-analyse);

Rechten van Klant

In overeenstemming met de Verordening heeft Klant recht op:

  1. Recht op inzage van persoonsgegevens;

  2. Recht op rectificatie van persoonsgegevens;

  3. Recht op verwijdering van persoonsgegevens;

  4. Recht op bezwaar tegen verwerking van persoonsgegevens;

  5. Recht op overdraagbaarheid van gegevens;

  6. Recht om toestemming voor verwerking van persoonsgegevens in te trekken, schriftelijk of via e-mail naar: […];

  7. Recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit bij vermoedelijke schending van de Verordening.

Beveiliging van persoonsgegevens

  1. Verantwoordelijke verklaart alle technische en organisatorische maatregelen te treffen die nodig zijn voor de bescherming van persoonsgegevens;

  2. Verantwoordelijke heeft technische maatregelen genomen om opslagruimtes voor gegevens te beveiligen, met name toegang tot computers met een wachtwoord, gebruik van antivirussoftware en het regelmatig onderhouden van computers.

Slotbepalingen

  1. Door het plaatsen van een elektronische bestelling op de website BvdS bevestigt Klant dat hij/zij op de hoogte is van alle voorwaarden van de bescherming van persoonsgegevens en deze volledig accepteert;

  2. Klant accepteert deze regels door het aankruisen van het selectievakje in het bestelformulier;

  3. Verantwoordelijke kan deze regels op elk moment bijwerken. De nieuwe, bijgewerkte versie moet op zijn website worden gepubliceerd.

Deze regels treden in werking op 20-4-2025.